zondag 14 september 2014

Klaar Over....

Vroeger was ik een klaar-over. Op de lagere school mocht ik met een "spiegelei" de mede-scholieren over de provinciale weg loodsen (en later in de les komen :-)

Dit gaat hier niet over. Dit gaat over een weg, een overweg. En wel van een spoor.
Een collega van mijn zoon  (buschauffeur om het nog ingewikkelder te maken, niet eens een trein machinist) heeft modeltreinen als hobby. En bij een modelbaan behoort een overweg en daarover een slagboom en die landt op een ... tja hoe heet zo'n ding ?

enfin, die zijn intussen allemaal op een na gesneuveld. Of ik er een kon namaken.
Ik heb momenteel wel geen werkende printer meer, maar ontwerpen doet het nog.

Dit is de laatste overgebleven paal opvangen:

En zo ziet het er uit na 10 minuutjes pielen met OpenScad:


OpenScad ontwerp

dan nog even publiceren op Thingiverse en dan wordt hij mooi blauw !


Een mooie kandidaat als ik weer kan printen !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten