zaterdag 19 januari 2013

Kleur bekennen....

Armstrong is er niks bij, ik beken: KLEUR.

Het leek me leuk om eens te spelen met kleurschakeringen, maar dat is moeilijk op een mono-color 3d printer. Er zijn el bi-color machines, maar die heb ik niet en die zijn duur.

Maar ik heb wel wit filament. en een klein testje tijdens het printen leerde dat als je een rode viltstift tegen de draad houdt, dat die kleur dan mee smelt en een rose smurrie oplevert. Dat moet dus uitgewerkt kunnen worden.

Zo heb ik een adapter ontworpen die 2 viltstiften bevat die tijdens het printen de filament een kleurtje geven. 2 stiften kunnen meer dan één :-)

Kleur adapter
 
Het duurde even voor het in orde was. 3 versies gingen er aan vooraf, maar dan heb je ook wat.

Kapjes om de stift te fixeren

Met stift


Geen opmerkingen:

Een reactie posten