dinsdag 23 oktober 2012

Melt Down

Nee, dit gaat niet over het China Syndrome, maar helaas over weer een probleem met de Orca.

De laatste tijd zat hij regelmatig verstopt. Tot op heden verhielp ik dat door he lekker op te stoken tot 275 graden (een graad onder de crash temp) en dan met een tabg de filament er stevig doorheen drukken.

Helaas drukte ik de laaste keer de hot-end uit elkaar. De lower nozzle kwam met schroefdraad en al uit de isolator.

Onderdelen van hot-end na schade

Van links naar rechts: High-end, Isolator, Low-end met nozzle. Je ziet de gesmolten schroefdraad nog zitten.

Ik moest dus een nieuwe hotend bestellen en ik heb ook maar een paar nieuwe nozzles ingekocht, voor later :-).

Tot mijn verrassing was de hele handel na 3 dagen al binnen. De nieuwe hotend gemonterd en opnieuw afgeregeld op het printbed en jawel hoor. Hij loopt weer :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten