dinsdag 13 maart 2012

Waarom de Orca?

wel, enerzijds omdat hij wordt ontworpen en gefabriceerd door een Nederlandse ondernemer (Camiel). Anderzijds vind ik het model een mooie uitstraling hebben, vooral in zwart en tenslotte lijkt het dat inderdaad hij zo solide in elkaar zit, dat printsnelheids claims en print afmetingen ogenschijnlijk voor de hand liggen.

Orca heeft inmiddels bij Camiel een hele historie. Voor een leek als ikzelf lijkt hij initieel afgeleid van een Mendel type (maar dat kan ik mis hebben).

Orca versie 1 heb ik nooit gezien, maar versies 2 t/m 3 geven wel een positieve ontwikkeling weer:


Orva v2
Orca v3
Orca v4

Door de toepassing van meer metaal is hij in principe wat minder reprintbaar, maar vast wel stabieler.

Intussen is hij besteld, op 17 januari al, in de voor-inteken charge van de nieuwe v0.4 versie. Productie van de charge neemt zo'n 2 maanden in. Ruim tijd om te gaan spelen met ontwerpsoftware, slice software, GCode software en andere zooiware die nodig kan zijn.

Eigenlijk weet ik geen fluit van die hele wereld, dus ik kom vast mezelf nog een flink aantal keren tegen tot die printer er is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten