dinsdag 13 maart 2012

De kogel is door de kerk

Januari 2012

Na lang lurken in de RepRap open-hardware community heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat er een nieuwe hobby aan moet gaan komen. Ook het thuisfront staat er achter, dus er komt een 3d extrusieprinter.

(Eerlijk gezegd speelt bovenstaande overweging al 2 maanden geleden, maar vandaag heb ik besloten om mijn ervaringen te gaan bloggen, dus volgt er eerst een kleine inhaalslag om up-to-speed te komen. Zo moest ik een blog gaan maken, een naam verzinnen en een account aanvragen enzovoorts enzovoorts. Dit eerste bericht laat zien dat dit ook allemaal gelukt is :-)

En oh ja, waarom xyzMan? Welaan 3 dimensies zijn mijn nieuwe hobbywereld, dus waarom ook niet '-)


Zo, dan nu weer verder met het subject:
Na het bestuderen van diverse varianten, van Mendel tot Prusa, van Makerbot tot Shapercube heb ik gekozen voor een DIY kit van de meest recente Orca serie.

Voor de financiering kon ik mooi gebruik maken van het uitfaseren van 2 andere hobbies, het modelvliegen met nitro en het plinken in de achtertuin. De verkoop van de vliegerij en van de luchtbuksen leverde een aardig startkapitaal op en daarmee heb ik besloten een Orca v0.4 te bestellen bij Gubbels Engineering.



Die zit nu in de pipeline (productie en levering) en de tijd tot de daadwerkelijke levering kan ik mooi gebruiken om mij te orienteren op de hele proces rond het ontwerpen en fabriceren van 3d prints.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten